Charlotte torta lépésről-lépésre


A tortához 8 tojásos piskótát készítettem nagy tepsiben. A tésztát ketté vágtam, mind a két lapot megkentem lekvárral, feltekertem, és folpackban hűtóbe tettem fél órára.
A tészta receptje, a bevált piskótám ITT olvashatjátok.
Egy félgömb alakú üveg vagy műanyag tálat, vagy nagy szitát kibélelek folpackkal.
A kihűlt piskótát szeletelem, és a tál közepétől kifelé haladva egymás mellé teszem a piskóta szeleteket:
Nem baj ha szorosan tesszük egymás mellé, nem szép ha látszódik a kifolyt krém, a szeletek között:



Ezután megtöltjük krémmel. Én túrós krémet készítettem, és ananászt is tettem bele:
-25 dkg túró
- 2 dl habtejszín
- 1 cs habfix
- étkezési zselatin 1 ek
- porcukor ízlés szerint
- 1 konzerv ananász

A túrót villával összetörjük cukrozzuk ízlés szerint. A habfixel felverjük a tejszínt, majd összekeverjük a túróval. 3 ek vízben elkeverjük a zselatint, mikrózzuk 20 mp-ig, majd kevergetjük 1 pecig, és a krémhez öntjük.
Jól összeforgatjuk. A piskótával bélelt tálba öntjük az 1/3-át, ananászt szórunk bele, megint réteg túró, megint ananász, és a végén megint túró:
A végén maradék piskóta szeletekkel takarjuk le a túró réteget, és hűtóbe tesszük legalább 2 órára.
Egy tányért teszünk a tetejére amin tálalni szeretnénk,és egy gyors mozdulattal ráfordítjuk. Levesszük a tálat és a folpackot.

Nagyon finom és szép torta. A töltelék lehet akár tejszines puding gyümölccsel, csokikrém meggyel is.

Nincsenek megjegyzések: