Fotó ostyás orosz krémtorta


Orosz krémtorta meseképes fotóostyával



Kislányom szülinapjára készült ez a torta, fotóostyát tettem rá, amihez képeket gyűjtöttem össze a kedvenc mesefigurákról: scooby doo, my little pony, hercegnők stb és egy saját fotó a kislányomról, és elküldtem egy fotómontázst készítőhöz, aki ehető ostyalapra "nyomtatja" a kész műveket.


Az orosz krémtortát egy nagy tepsiben készítettem 8 tojásos piskótából, én A4-es méretű képet rendeltem, és sokan is voltunk a bulin, kellett ilyen nagy torta.

Piskótarecept- elkészítés a bevált piskótám cimke alatt olvasható.

A krémhez:
- 7 dl tej
- 2 csomag vaníliás pudingpor
- 8 ek cukor

- 1 és fél ek étkezési zselatinpor

- 5 dl habtejszín (én édesítettet vettem, ha nem az 3ek cukor is kell)

- 1 cs habfix

- mazsola ízlés szerint


Sűrű vanília krémet főzünk a pudingpor-tej-cukorból, hűlni hagyjuk és időnként kevergetjük.

Közben 1 dl vízben beáztatjuk a zselatinport, és ha megolvadt, kicsit melegítjük, majd állni hagyjuk.

Ha kihűlt a pudingkrém, a habfixxel felverjük a habtejszínt, verés közben belecsurgatjuk a vízben oldott zselatint.

Beleszórjuk a megmosott mazsolát, összeforgatjuk a tejszínhabot a vaníliakrémmel.

3 részre vágjuk a piskótát, az alsó lapot tálcára tesszük és megtöltjük a krémmel vastagon, majd következő piskóta, következő réteg krém. Rákerül a teteje, megkenjük a krémmel , az oldalát is.

A tetejéről leszedegetjük a mazsolát ahova a kép kerül, hogy ne nyomja ki az ostyát.

Rátesszük a fotóostyát és rásimogatjuk amíg olvadozni nem kezd az ostya, és szépen rásimul. A szegélyét vagy krémmel, vagy tejszínhabbal kidíszítjük, hogy véletlenül se váljon fel.

Aki szeretné plussz felvert tejszínhabbal ugyanúgy zselatinporral és habixxel még kidíszítheti a tortát, és szórhat rá ízlés szerint csokireszeléket, cukrozott gyümölcsöz, szórócukrot.


A tortáról készült fotó "hamar" készült, mert jó 10-15 perc állás kell a fotóostyának a tortán, mert az én képemen még hullámos az ostya, de szépen megolvad rajta és sima lessz, és nagyon szuper.

Nincsenek megjegyzések: