Mézeskalács házikó készítés







Mézeskalács ház
Mézeskalács házikómhoz sablonként egy karton házat használtam, amit mikulásra kaptak a gyerekek, csokitélapók voltak benne, minden áruházban kapni karácsony környékén.
Ha nincs otthon, akkor 1 téglalapot kivágunk a ház oldalának, a tetejéhez 2x akkora hosszúságút, hogy kilógása legyen a tetőnek, a szélessége marad akkora mint az oldal fal, az elejéhez pedig egy kockaalakot és háromszögben záródó legyen a teteje. A papírokat tegyük össze körülbelül, hogy milyen lessz felállítva.
Tészta:
50 dkg liszt átszitálva, 1.5 dl méz, 1 tojás, 5 dkg margarin, 13 dkg porcukor, 1.5 kávéskanál szódabikarbóna, 1 cs mézeskalács fűszerkeverék( én lucullus márkát használok).

Elkészítés:
A mézet megmelegítjük kicsit mikróban a margarinnal, belekeverjük a porcukrot, a tojást és a fűszerkeveréket.
Liszttel elkeverjük a szódabikarbónát, és apránként szórjuk bele és kevergetjük. A tésztát éjszakára pihenni hagyjuk.
Fél centi vastagra nyújtjuk. A ház oldalához a téglalap sablonnal 2 formát vágunk ki, a tetőhöz is 2 formát vágunk ki, és a ház elejéből is kettőt. Én csináltam kerítést is ,ezt már nem sablonnal, csak körülbelül vágtam késsel. 1 kisfiú és egy kislányfigurát is csináltam, meg fenyőfát, és egy kisbárányt.
Sütőpapíros tepsibe tettem, és kisütöttem 180 fokon, míg szép aranybarna nem lessz.

A további díszítést kétféleképpen lehet csinálni.

Az egyik, amikor nem fogjuk megenni, mert csak dísznek készítettük.
Ekkor vagy ragasztópisztollyal összeragasszuk az oldalakat, vagy mint az ehetőnél, kristálycukrot karamellizálunk.
A továbbiakban lehet ételfestékkel festeni a házat, kiöntünk kicsit a festékből és ecsettel festegetni különböző színűekre, szines formákat, gyöngyöket, csillámport, fahéjat, szegfűszeget, szines szórócukrot ragasztani rá vagy ragasztópisztollyal vagy pillanatragasztóval. A végén lehet a tetőre porcukrot szitálni, mintha hófedte lenne a háztető. Nagyon szép asztali dísz és finom illata van.

A másik, amit enni szeretnénk, ahhoz kristálycukrot karamellizálunk. Nem szabad megégetni csak ha jól megolvadt, és szép arany színű, ekkor összeállítani. Legyen minden kéznél, mert gyorsan kell dolgozni majd. Tálcára rakjuk a kisült formákat, és legyen ott a tálca, amin összeállítjuk. Belemártjuk az egyik oldalfalat és a ház elejéhez nyomjuk, kicsit szorítjuk, gyorsan megragad. Jöhet a következő oldal, belemártani, aholhozzá kell illeszteni a ház többi részéhez, és így dolgozva a tetőt is. Így tuti nem esik szét.
Lehet venni a boltban tasakos mázat vanília , puncs, csoki ízben is(dr. oetker cukormáz), ezeket a tasakon lévő utasítás szerint elkészítjük, és ezzel bekenjük az oldalakat, tetőt, beszórhatjuk szórócukorral, szines vagy csokissal, van szív alakú is, vagy belenyomkodunk a mázba cukordrazsét, vagy adventi naptárból maradt csokiformákat. Lehet kapni praktikus dekortollat(szintén dr. oetker), ezzel szegélyt lehet húzni, a figurákat díszíteni. Ezek a mázak szépek és nagyon finomak is.

Ha kész és teljesen megszáradt minden, bele lehet tenni egy kisebb kukászsákba, beletenni kettévágott almát, így puha marad,amíg a család neki nem áll megenni.

Én ehető változatát készítettem, de nem ettük meg, a karácsonyi sok süti-torta mellé nem kívántuk, a házikó kiszáradt, így minden évben asztali dísz lehet.

Egy házi videót találtam, ahol egyszerű de szép kis házikó építéséhez nyújt segítséget, amivel meglephetjük családunkat, akár ajándékként is adhatunk saját készítésű házikót.






Nincsenek megjegyzések: