Piskótatorta vaníliakrémmel- gyümölccsel piciknek


Kisfiam első szülinapjára készült ez a torta.


Kis fémedényben csináltam 3 tojásos piskótát. Nem volt kis kerek tortaformám, így egy kis fémedényt margarinnal kikentem, és sütőpapírral kibéleltem.

Vaníliakrémet készítettem:

- 1 csomag vaníliás puding

- 3 dl tej

- 3 ek cukor

- 1/2 ek étkzési zselatin

- 2dl habtejszín

- 1 cs habfix

- 10 szem eper (bármilyen gyümölcs jó)

- szórócukor


A pudingporból a tejjel cukorral sűrű krémet főzünk. Kevergetjük és hűtjük.

Az étkezési zselatint a használati utasítás szerint készítjük. Általában a zselatint beáztatjuk 1/2 dl vízbe, és ha elolvadt kicsit melegítjük, hűlni hagyjuk.

A habfixxel felverjük a habtejszínt, én nem tettem bele, és nem is írtam a cukrot, mert cukrozott tejszínt vettem. Beleöntjük a zselatint és közben verjük a habot.

Ha kihűlt a puding közben ,összekeverjük a pudingkrémet a habbal.

3 részre vágjuk a piskótát, az alsó rétegként csak a krémet tesszük, következő rétegként krémet és 6 kettévágott eperszemet teszünk. Rátesszük a legfelső piskótát, bekenjük az egész tortát a krémmel, és a maradék eperrel díszítjük, a színes cukorral beszórjuk a tetejét -oldalát.
Ha esetleg marad krém, pici tálba teszünk babapiskótát, piskótatallért, gyümölcsöt és rákanalazzuk a krémet, akár le is fagyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések: