Az én piskóta receptem

Az én bevált piskóta receptem:

- 6 tojás
- 6 ek cukor
- 7 ek víz
- 8 ek liszt
- 2 ek étkezési keményítő
- 1 vaníliás cukor
- 1 cs sütőpor
- késhegynyi szódabikarbóna

A tojások sárgáját jól kikeverem a cukorral, majd a vaníliás cukorral. Hozzáadom a hideg vizet, jól elkeverem, és hozzáadom az összekevert - átszitált liszt-keményítő-sütőpor-szódabikarbónát.
A tojásfehérjét jól felverem kőkemény habbá.
Óvatosan összekeverem, és sütőpapíros vajazott tepsibe öntöm.

Fontos:
- a víz legyen hideg
- a tojásfehérje legyen hideg, és a hab tényleg kemény legyen
- jobb átszitálni mindent
- én a tepsit picit vajazom, beleteszem a sütőpapírt, így nem csúszkál benne, aztán ismét vajazom a papírt, hogy könnyen lehúzzam a piskótáról. A tepsi- tortaforma oldalát nem szoktam kikenni- sütőpapírozni, mert akkor elválik az oldalától és felfelé emelkedik a piskóta és mikor kész összeesik. Inkább késsel leválasztom az oldalát.
- nem kell előmelegíteni a sütőt
- az első 15 percben ne nyissuk ki a sütő ajtaját!! Ha letelt, akkor viszont tegyünk fogvájót az ajtó oldalához és úgy csukjuk be a sütő ajtót, hogy pici levegő menjen be
- ha nagyon sülne a tészta tehetünk rá alufóliát

Nincsenek megjegyzések: