Thomas torta ( mascarponekrémes piskóta)


Mascarponekrémes piskóta thomas ostyafotóval



Készítettem egy 6 tojásos piskótát kerek tortaformában.


- 6 tojás

- 6 ek cukor

- 7 ek hideg víz

- 8 ek liszt

- 2 ek étkezési keményítő

- 1 cs sütőpor

- 1 vaníliás cukor

- késhegynyi szódabikarbóna


A tojások sárgáját kikeverem a cukorral, majd a vaníliáscukorral. Hozzáadom a hideg vizet, majd az összekevert és átszitált liszt- keményítő- sütőpor- szódabikarbóna elegyet.

A tojások hideg (!) fehérjét kemény habbá verem, majd összeforgatom a tésztával.

Én vajazom a tepsit, sütőpapírt bele és ismét vajazom, de az oldalát nem a formának, mert akkor jobban összeesik.

Nem előmelegített sütőbe teszem, első 15 percben nem nyitogatom a sütőajtót, de utána fogvájót teszek az ajtóhoz úgy csukom be, hogy a gőz távozzon. Ha túlságosan sülne, alufóliával le lehet takarni.

Ha kész 3 felé vágom.


Mascarpone krém:


- 50 dkg mascarpone

- 15 dkg porcukor

- 3 tojás

- 1 csomag vaníliás cukor


Elősször a tojások sárgáját összekeverem a porcukorral és vaníliáscukorral, majd hozzá a mascarponet.

A tojások fehérjéből kemény habot verek, és összeforgatom a krémmel.


Ezzel a krémmel megkenem bőven az alsó lapot, ráteszem a középső piskótát, megint megkenem a krémmel, és gyümölcsöt teszek rá. Én konzerv ananászt tettem ,de lehet bármilyet. Majd ráteszem a tetejét a piskótának, és megkenem az oldalát -tetejét a tortának.


2 dl édesített habtejszínt 1 habfixxel keményre verek, és színmélységtől függően teszek hozzá kék (vagy más színű) ételfestéket, én 1 ek raktam bele.

Az oldalát csillagcsöves nyomózságból díszítettem, a tetejére tettem a fotóostyát, és körbedíszítettem.


A fotó sajnos a torta felvágás előtt lemaradt :) A krém nagyon- nagyon finom, mindenkinek nagyon ízlett.

Nincsenek megjegyzések: