Mézeskalács figurák

Mézeskalács figurák színes mázzal

Tészta:
50 dkg liszt átszitálva, 1.5 dl méz, 1 tojás, 5 dkg margarin, 13 dkg porcukor, 1.5 kávéskanál szódabikarbóna, 1 cs mézeskalács fűszerkeverék( én lucullus márkát használok).

Elkészítés:
A mézet megmelegítjük kicsit mikróban a margarinnal, belekeverjük a porcukrot, a tojást és a fűszerkeveréket.
Liszttel elkeverjük a szódabikarbónát, és apránként szórjuk bele a masszába és kevergetjük. A tésztát éjszakára pihenni hagyjuk.
Fél centi vastagra nyújtjuk. Különböző kiszúrókkal formákat szaggatunk. Sütőpapíros tepsibe tettem, és rövid ideig sütöttem csak, nem vártam meg míg aranyszínű lessz. Én 160 fokon, kb 10 percig sütöttem légkeveréses sütőben. Így puha marad.

Máz:
1 tojás fehérjét kicsit felverek villával, és annyi porcukrot teszek bele, hogy kinyomva a zsákból már ne legyen folyékony, hanem a figurán maradjon. 3 részre osztottam a mázat és kettőbe tettem ételfestéket, pirosat és kéket. Természetesen bármilyen és bármennyi színt készíthetünk.

Lehet kapni dr. Oetkeres dekor cukormáz tollat, négy szín van egy dobozban, ezzel egyszerűen dekorálhatunk.

Ha zacskóban tartjuk egy kettévágott almával, puha és omlós marad.

Nincsenek megjegyzések: