Tészta ami nem ehető! Só- liszt gyurma

Só liszt gyurma figurák

Egy kis karácsonyi melléklet, amiből ötleteket meríthetünk.
Gyerekekkel készíthető, amivel meglephetjük a nagyit, rokonokat, és a hideg téli napokon le is foglalhatjuk őket.

A recept:
3 bögre liszt
2 bögre só
1 és 1/4 bögre langyos víz

A legolcsóbb só és liszt megfelel, csak a sót daráljuk át ha durva szemű. Gyúrjuk össze, és negyed órát hagyjuk pihenni.

Formázás után sütőpapíros tepsibe 150 fokon 1 órát kell sütni.

Temperával, vízfestékkel, akril festékkel fessük ki a figurákat. Én vízfestékkel festettem, de legjobb lenne az akril festék, hobbi boltban van kicsi kiszerelés, vannak szettek is.
Én körömlakkal, díszítő csillámos körömlakkal díszítettem őket, lefújtam lakksprayvel, és a szemeket stb alkoholos filccel rajzoltam rá.
Akasztónak csillogó fémszálat vettem és selyem szalagot. 40 ft körül van métere.
Fontos, hogy lakkozás után használjuk a filcet, mert a lakk oldja, és szétkeni, a festéket elmaszatolja.

Akasztható figurák:
Kinyújtuk pár mili méterre és kiszaggatunk formákat (csillag, szív, maci, stb), és szívószállal kiszúrjuk az akasztó helyét.
A macik kezébe lehet kicsi fát-szivet-csillagot kivágni késsel, vagy kigyúrni. Én kigyúrtam az apró figurákat, macerás, de megéri. Tegyük rá a macira a szivet stb-t enyhén nyomjuk rá.

Fekvő maci:
Hengert készítünk a testének, kicsit lelapítjuk a fejrésznél, hogy a feneke kidomborodjon, a kezeket odanyomjuk, rá a fejet ,mintha aludna a maci, fül és sapka. A hátsó lábait keresztbe tettem. Kisütni, festeni, dekorlakkal pici pöttyöket tettem a sapira pelusra, a szemeke a spray után filccel.

Csizma:
Kinyújtott tésztából csizmát vágtam, két pici szivet és két pici macit készítettem. Sütni, festeni, pillanatragasztóval odaragasztani a macikat egymásnak dőtve és a sziveket is, ezen húztam át a szalagot, spray, és szemeket stb festeni a macinak.

Készítettem télapót akasztani, van aminek mágnest ragasztottam a hátára, és hűtőmágnes ajándék lett, csak a fantáziánk szab határt.

Nincsenek megjegyzések: