Fondant készítés pillecukorból


Fondant készítése

Az első fondantomat a boltban(én Lidl-ben vettem) kapható bohócos, zacskós pillecukorból készítettem, 30 dkg, ami csavart és fehér-rózsaszín-sárga színű.

Akinek szerencséje van, talál fehéret is, az a legjobb, mert ebből világos narancssárga fondant lessz.


2 csomag fondantból csináltam, de egy tortára bőven elég 1 zacskó is.

Kb 60 dkg porcukor kellett hozzá, amit hozzáadás előtt még 1x ledaráltam, és beleszitáltam 4 ek étkezési keményítőt.

Egy hőálló tálat kikentem margarinnal, ebbe öntöttem 1 zacskó tartalmát, aztán mikróztam 1/2 percet. Kicsit kezdette olvadozni, majd még mikróztam míg el nem olvadt. Nos, a margarinos tálba beleragadt.

A következő zacskót olajozott tálba tettem, ebből viszont kicsúszott egyből.

A munkafelületet, be kell olajozni, porcukrozni. Én a receptet így olvastam- így csináltam, de igazából így is leragad sok helyen, de kell az olaj-porcukor. Hát elősször nagyon -nagyon ragad, folyik, meleg, elképesztően ragacsos, nem is gondolnánk, hogy összeáll valaha.
A kezünket is folyamatosan olajozzuk!

De keményen gyúrtam, adogattam hozzá a porcukrot, és a végére összeállt, kicsit fárasztó volt. Nem kell keménynek lennie, legyen lágyabb, a hűtőben úgy is keményedik. Ha kivettük a hűtőből és keményne gondoljuk, pár másodperc mikróban, és vajazott kézzel átgyúrjuk, aztán formázunk- nyújtjuk.

Lett bőven belőle, duplán folpakkoztam, zacsiba tettem, és a hűtőben eláll 1/2 évet is.


Szinezés:

- Vagy mikrózás után adagokba öntjük és akkor tesszük bele az étkezési szinezőt,a kívánt szín eléréséig. Csak csepegtessük, mert nagyon erősen beszinezi a fondantot

- Vagy egy újabb technikával szinezünk, amit mintában kipróbáltam, de a hétvégi névnapi tortán fogom tesztelni.

A kinyújtott fondantot, egy új-elmosott ecsettel kifestjük, nem túl vastagon. nekem egy éjszaka alatt megszáradt, de az se baj ha nem szárad meg teljesen.

Fogvájóval kikarcoljuk a mintát(pony, fifi stb.) és kifestjük, majd olvasztott csokival kihúzzuk a vonalait a figurának.

A hétvégén töltöm fel a kipróbált tortámat!!

Nincsenek megjegyzések: